fredag 28. september 2012

Jeg er 24 år, snart 25. Det kan betyr at jeg kanskje har levd en fjerdedel av livet mitt. Kanskje ikke det en gang, kanskje mer, kanskje mindre. Det kommer jeg aldri til å få vite helt sikkert. Men mest sannsynlig har jeg mesteparten av livet foran meg. Det er en fin tanke. Tanken om at jeg har lyst til å utrette noe med livet mitt. Jeg har lyst til å bidra til en bedre verden og redde mennesker fra undertrykkelse og fattigdom.

Jeg ønsker å leve et rikt liv. Et liv som inneholder utfordringer, latter, familie, venner, opplevelser og eventyr. Jeg trenger ikke penger. Altså, pengene i seg selv gjør ikke at jeg kan le, de gjør meg ikke varm, de kan ikke spises. Likevel vil jeg være rik. Jeg vil være rik på muligheter og å kunne gi av det jeg har fordi jeg har det jeg trenger. Penger. Tenk å kunne gi andre muligheten til å le, til å hjelpe andre, ha en familie og kunne ta vare på venner. For en opplevelse det ville vært og for et eventyr.

Jeg har ett liv her på jorden. Tankene surrer ut gjennom fingrene mine mens jeg skriver. Jeg vil leve et rikt liv. Jeg vil være rik så jeg kan dele. Dele livet med andre. Dele det som er viktigst i livet med andre og ta del i det selv med mitt liv. Nå er jeg lei av å snakke, skrive, skravle - jeg vil gjøre noe. Bety noe for andre og se at mitt liv kan være viktig for andres liv. La andres liv få være viktige for mitt!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar